سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: عذاب‌های نرم الهی برای کفار، منافقان و مسلمان‌هایی که طبق وظیفه عمل نمی‌کنند صورت می‌گیرد؛ اما این عذابی درد و نشانه محسوسی ندارد و انسان هم متوجه آن نمی‌شود که یکی از آن قفل شدن قلب‌ها و رها کردن برخی انسان‌ها از جانب خداوند است.

وی افزود: بر اساس قران کسانی که خدا را فراموش کنند زمینه فراموش شدن خودشان فراهم می‌شود و همه زحمات عمرشان برای دیگری بوده و چیزی در چنته ندارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از این عذاب‌های نرم در رابطه با نفس انسان است، تصریح کرد: این قبیل افراد در این موضوع خودشان را باخته‌اند و وجودشان هزینه و خسارت است که این خسارت مربوط به مال و مقام نیست.

وی افزود: بین خسارت و ضرر در عبارات عربی فرق هست، خسارت به معنای از بین رفتن همه سرمایه و نه بخشی از آن است که خداوند در مورد فراموش کنندگان خدا مسأله خسارت را به کار برده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به مسأله سنجش اعمال در آخرت بر اساس معیار حق به عنوان وزنه، بیان کرد: هر چه اعمال ما بر مبنای حق باشد وزن بیشتری خواهد داشت و محاسبه خواهد شد، در مقابل اعمال بد چون بر مبنای حق نیست وزنی نخواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از خسران انسان‌ها گفت: عمر انسان‌ها در حال گذر است باید سرمایه‌ای برای خود فراهم کنیم که برای آخرت انسان بماند نه اینکه درگیر جمع کردن سرمایه مادی باشیم چرا که در زمان مرگ باید همه آن‌ها را برای بازماندگان بگذاریم و با دست‌خالی به استقبال مرگ برویم.

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: با وجود عدم تحرک شورای شهر و بلاتکلیفی شهردار برای فضاسازی شهر، از مردم ولایی اصفهان که به ترویج فرهنگ حسینی در شهر پرداختند تشکر می‌کنم چراکه این فرهنگ عاشورایی نبود ما به جایی نمی‌رسیدیم.

طباطبایی‌نژاد با تقدیر از حضور بصیرانه مردم مشهد، تهران، اصفهان، نجف‌آباد و همه حاضران در مراسم تشییع شهید حججی، بیان کرد: همه شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها برای ما عزیز هستند و به وجودشان افتخار می‌کنیم اما به دلایلی این شهید عزیز بیشتر در جامعه بروز و ظهور کرد.

وی افزود: یکی از دلایل مطرح شدن شهید حججی این بود که جنایتکاران خودشان صحنه‌های اسارت و ظلم در قبال این شهید را نشان دادند و به پیکرش اهانت کردند که موجب عزیز شدن شهید شد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه داعشی‌ها با پخش تصاویر این جنایت به دنبال ایجاد واهمه در مردم ایران بودند، تأکید کرد: مردم ما با حضور حماسی در تشییع شهید نشان دادند هراسی از این موضوعات ندارند و تا آخرین لحظه عمرمان برای ترویج فرهنگ حسینی تلاش خواهند کرد همان‌طوری که خانواده شهید حججی هم در مقابل این مصیبت ایستادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع استقلال کردستان عراق بیان داشت: در نظرخواهی کردستان عراق، دست امریکا و رژیم صهیونیستی در کار است و به دنبال ایجاد متممی برای اسرائیل هستند که لازم است مردم منطقه نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی چون در سوریه و عراق و لبنان شکست خوردند و در یمن هم شکست خواهند خورد؛ می‌خواهند پیش از پایان غائله داعش ماجرای جدیدی را ایجاد کنند و به همین خاطر همه کشورهای منطقه با آن مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: این رأی‌گیری بر خلاف قانون کشور عراق و همه کشورهاست که هر کسی در شهری بدون نظر دولت مرکزی به دنبال استقلال باشد که البته اصل رأی‌گیری و شیوه آن هم مخدوش است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه ایران و کشورهای منطقه از دولت و مروم عراق برای مقابله با این توطئه حمایت خواهند کرد، بیان داشت: دولت عراق لازم است جدی‌تر با این توطئه برخورد کند.

وی در در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ارتش و اشاره به مناسبت‌های هفته از جمله روز آتش‌نشانی و نیروی انتظامی، از همه خدمتگزاران به مردم تجلیل کرد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: نیروی انتظامی با وجود همه تلاش‌ها باید توجه داشته باشد که غیر از امنیت فیزیکی لازم است امنیت معنوی و دینی مردم فراهم شود و در قبال ناهنجاری‌ها در جامعه اقدامات لازم انجام شود؛ البته مردم قدردان زحمات نیروی انتظامی هستند.

وی با اشاره به در پیش داشتن ایام تاسوعا و عاشورا، تأکید کرد: باید بدانیم که هر چه داریم از روز عاشوراست و لازم است حرمت این روز حفظ شود.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: در کشور اسلامی که می‌خواهد الگوی منطقه باشد نباید افرادی که به دنبال هنجارشکنی هستند به راحتی به اقدامات خود بپردازند و لازم است با این اقدامات مقابله شود.

وی در پایان با اشاره به سرداران و شهدای کربلا اظهار داشت: برخی از چهره‌های با عظمت عاشورایی از جمله حضرت علی‌اکبر(ع) به خوبی برای مردم معرفی نشده‌اند.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید