سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

انقلاب معنای لغوی و اصطلاحی دارد و معنی لغوی آن برگشتن است که خداوند در قرآن هم با همین معنی از انقلاب یاد شده است.

وی با بیان اینکه در اصطلاح جهانی انقلاب به معنی شورش است که فقط برکناری یک نظام و جایگزینی یک نظام دیگر است، افزود: انقلاب اسلامی نه معنای لغوی و نه معنای اصطلاحی را دارد بلکه انقلاب درونی و ماهوی بود که از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر و از اسلام آمریکایی به اسلام ناب محمدی تبدیل شد.

امام جمعه شهر اصفهان عنوان کرد: آنچه امام برای ما در این انقلاب آورد تأسیسی نبود و از متن اسلام بود؛ در انقلاب ما سه اصل وجود دارد که اصل قانون اساسی، ولایت فقیه و مبارزه با مستکبران و کفار محارب این سه اصل هستند.

وی تأکید کرد: قانون اساسی توسط حقوق‌دانان و اندیشمندان نوشته شد و به امام ارائه شد که امام گفتند این بندها مخالف اسلام نیستند و مطابق هستند و یک اصل در قانون اساسی وجود دارد که اگر قانونی مخالف اسلام تصویب شود، خود به خود در آینده لغو می‌شود که این قانون‌ها نه در دیگر کشورهای اسلامی و نه غیر اسلامی وجود ندارد.

طباطبایی‌نژاد در رابطه با ولایت فقیه ادامه داد: هر جمعی باید حاکمی داشته باشد؛ بنابراین اصل لزوم حکومت قطعی است و در همه دروه‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جامعه کوچک خانواده خداوند یک نفر را حاکم قرار داده است که قوام زندگی به دست مرد است اما این رئیس باید صفاتی داشته باشد که اسلام شرایطی را برای آن قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: به گفته اسلام پس از مرگ هر رهبر واجب است بر مسلمین که تا زمانی که برای خودشان رهبری باتقوا، عارف، آگاه به دین و غیره انتخاب کنند، هیچ عملی را انجام ندهند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود باید حاکم ایران یک حاکم جامع‌الشرایط باشد، گفت: کسی که با رهبر شایسته مخالفت کند نباید ادعای شیعه بودن کند.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: مقابله با دشمن اصل سوم است که ما زیر پرچم کفار بودیم اما امام قانون قرآنی را آوردند تا کفار با شما هیچ وقت خوب نخواهند شد؛ رهبر معظم انقلاب هم این موضوع را مکرر تکرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنی کفار با ایران به خاطر انرژی هسته‌ای و دیگر موضوعات نیست بلکه فقط به خاطر دین ماست، اظهار کرد: تمام فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری طبق آیات قرآن هستند.

وی ادامه داد: طبق آیات قرآن، مسلمانان با کشورها جنگ نداریم اما اگر خواستند با مسلمانان بجنگند وظیفه ما این است که تا آخرین قطره خون‌مان با آن‌ها بجنگیم؛ باید در مقابل دشمنان بایستیم و تحمل کنیم که ملت ما در این ایام‌الله نشان می‌دهند که مانند اول انقلاب ایستاده‌اند.

طباطبایی‌نژاد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر اصفهان عنوان کرد: تشکر می‌کنم از مردم خوب کشور که در اصفهان دیدیم بهتر از سال‌های قبل در این راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و این واقعاً به خاطر رشد فکری و تدین مردم ماست.

وی افزود: انقلاب کاری کرد که اسلام منحرف را به اسلام ناب برگرداند که کار کوچک و کمی نیست؛ گرانی و رکود بعد از انقلاب است که همه مربوط به آمریکا نیست و برخی از آن‌ها از بی‌تدبیری خود دولت‌های ماست چرا که پس روی کار آمدن هر دولتی بسیار از روش‌ها و نظام‌ها اعم از نظام آموزشی تغییر و جابجا می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اکثر روستاها در حال حاضر گاز، برق و آب و فاضلاب دارند، تاکید کرد: نباید بی‌انصافی کنیم چرا که همه دولت‌ها بعد از انقلاب بسیار اقدامات خوبی انجام دادند و پس از انقلاب 40 میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه شده که به عبارت دیگر یک ایران و نیم دیگر به جمعیت اضافه شد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در تمام جهان از ایران صحبت می‌شود، گفت: آمریکا پس از انقلاب فهمید که دیگر نمی‌تواند هیچ غلطی کند .

امروز برابراست با: