سال مهار تورم، رشد تولید
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

امسال برای مسلمانان ایران اسلامی و مسلمانان بسیاری از کشورهای دیگر از جمله سوریه محرومیتی در مشرف شدن به حج ایجاد شده است که به تعبیر قرآن سد سبیل است.

وی افزود: سد سبیل در قرآن به کفر تعبیر شده است و کسانی که مسلمانان را از رسیدن به مسجد الحرام باز می‌دارند به کفار تشبیه شده‌اند که امیدواریم انشالله شاهد ذلت آل سعود و نابودی وهابیت باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عربستان بی کفایتی خود در حج را بارها نشان داده است، گفت: آل سعود در سال 66 در کنار خانه خدا حجاج را به خاک و خون کشید و سال گذشته نیز بی تدبیری خود در مرگ 7 هزار حاجی در لباس احرام و سرزمین حرم امن الهی را نشان داد.

وی تصریح کرد: عربستان در سال‌های اخیر پدرخوانده داعش، طالبان و تکفیری‌ها شده و حمایت از منافقان را علنی و رسمی کرده است، دلارهای عربستان خیلی‌ها را جیره خوار خود کرده است، از جمله این کشور کاری کرد که دبیرکل سازمان ملل نام عربستان را که رژیمی معروف به “گردن زن” است از لیست تروریست‌ها هارج کند.

مهدوی با اشاره به جنایات عربستان علیه ملت‌های مسلمان خاطرنشان کرد: عربستان کشتارهای وحشیانه‌ای در بحرین داشته و بیش از 10 هزار نفر را حتی در ماه‌های حرام الهی به خاک و خون کشیده است، این کشور همچنین جاسوس‌های بسیاری را به کشور ما گسیل کرد که در دام سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار شدند، آنها با پول ملت‌های مسلمان جنگ می‌کنند و ارتباط را با اسرائیل نیز علنی کرده‌اند که باید گفت کسی که با دشمن دست می‌دهد ذلتی بدتر از این برای او نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از آل سعود به شجره ملعونه یاد فرموده‌اند و در حقیقت این عنوان تعبیری کاملا منطبق است، از سوی دیگر نفوذ انقلاب اسلامی ایران به برکت ماه‌های محرم و صفر، راهپیمایی بزرگ اربعین و سایر برنامه‌ها و ویژگی‌ها آنقدر زیاد شده که ملت‌های مسلمان جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور مستشاران ایران اسلامی که با دعوت دولت‌های عراق و سوریه در این کشورها صورت گرفته نشان از نفوذ جمهوری اسلامی دارد، گفت: بیداری اسلامی سبب شده که دشمنان و به ویژه عربستان مکررا از دخالت ایران در اوضاع کشورهای منطقه سخن بگویند، در صورتی که این موضوع نفوذ در دل‌ها و دعوت به اسلام است که ما از این جریان به قدرت نرم جهان اسلام تعبیر می‌کنیم، قدرتی که اندیشه قوی اسلامی و بزرگ‌تر از قدرت سخت دشمنان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث داخلی کشور از جمله موضوع حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران حقوق‌های ظالمانه و غیرعادلانه‌ای دریافت کردند که گناه و خیانت به امت اسلامی است.

مهدوی با بیان اینکه برخی این حقوق‌ها را معلول عوامل و کوتاهی‌های گذشته می‌دانند، اظهار داشت: تکلیف افرادی که این حقوق‌ها را پرداخت کرده و آنها که دریافت کرده‌اند باید مشخص شود، موضوع حقوق‌های نجومی نباید با گذشت زمان فراموش شود، اما می‌بینیم که عده‌ای با مطرح کردن مسائل دیگر مانند بحث کنسرت‌ها و غیره سعی در تغییر جهت نگاه مردم دارند، در صورتی که هیچ چیز نباید مانع از رسیدگی به این موضوع شده و باید با برخورد قاطع با عوامل خاطی، اعتماد مردم را جلب کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از بین بردن اعتقادات ما و ایجاد شبهه در اصول و مبانی دین به ویژه از طریق ماهواره‌ها و فضای مجازی است، دشمن به دنبال این است که در صحنه جامعه مردم را به ولنگاری فرهنگی آلوده کند که شایسته است مسئولان فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ستاد احیا، ارشاد، دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی دست به دست هم داده و به فکر تقویت بنیه دین و اعتقادات مردم باشند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مشکل ما کنسرت نیست که مسئولان به بهانه رعایت قانون بخواهند مردم را به کار حرام تشویق کنند، امام راحل فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با کار حرام مخالف هستیم، اکنون نیز مسئولان تصور نکنند که فقط برای فضای مشهد اینچنین است، مردم در دیگر شهرها و استان‌ها نیز اجازه نخواهند داد کارهای حرام انجام شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات و لزوم تقویت آرامش در جامعه خاطرنشان کرد: چند ماه دیگر شاهد برگزاری انتخابات هستیم و مسئولان سعی می‌کنند آرامش را حفظ کنند، اما گاهی صحبت‌هایی مطرح شده که سبب ناآرامی در افکار می‌شود، در آستانه انتخابات انتظار نداریم تعویض برخی استانداران و مسئولان را مشاهده کنیم، مسئولان باید اجازه دهند این آرامش محفوظ بماند.

مهدوی اضافه کرد: البته استاندار اصفهان فرمودند که سخن از تعویض نیست اما بنده تأکید می‌کنم که اجازه دهند تا آرامش مردم حفظ شود، برخی تعویض‌ها با پشت صحنه افکار سیاسی پیگیری می‌شود، به جای این تعویض‌ها باید به فکر بحث اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور باشند.

وی در خطبه‌های نخست نماز عید سعید قربان اظهار داشت:  روز عید قربان یادآوری قربانی حضرت ابراهیم و تسلیم او برابر فرمان الهی است که خداوند در سوره صافات به بخشی از این داستان اشاره می‌کند،  براساس آیات قرآن این قطعا یک امتحان بزرگ و روشن برای ابراهیم است که خداوند می‌فرماید ما تاوان اسماعیل و بدن او را “فدیه عظیم” قرار دادیم که در روایات به شهادت حضرت سید الشهدا (ع) در این زمینه اشاره شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این داستان حاوی یک پیام و نشان دهنده اوج تقوا است، افزود: از جمله نشانه‌های تقوا برای انسان متقی می‌توان به محزون بودن دل، مختصر بودن حاجات، پاک بودن اعمال، چشمان گریان، قلوب نگران در محضر پروردگار، مرگ شهوت، فرورفتن خشم، شاکر خدا بودن در وقت آسانی و صبر در ناملایمات، نگران از تعریف دیگران نام برد.

وی ادامه داد: در آیه 24 سوره سجده 2 ویژگی مهم برای امامان بیان شده و خداوند می‌فرماید در این 2 خصوصیت هیچکس قادر به برابری با امامان نیست، نخستین ویژگی صبر بی نهایت است که در پیامبر اکرم (ص)، امیر المومنین (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ولی عصر (عج) و سایر ائمه معصومین مشاهده می‌شود.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه دومین ویژگی امامان یقین است که ناشی از صبر و ثمره آن تقوا، پاکیزه ترین زراعت انسان است، خاطرنشان کرد: نتیجه 2 ویژگی همان طور که ذکر شد تقوا است و از جمله آثار تقوا می توان به عنوان بهترین زینت اخلاق، سبب خوشنودی پروردگار، حق خدای بزرگ بر مردم، بهترین خلق انبیا و رسولان، افضل اعمال، سبب صیانت شخص و ارزشمندترین لباس انسان نام برد.

امروز برابراست با: