سال جهش تولید با مشارکت مردم
|
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان با بیان اینکه تزکیه تنها راه نجات بشریت است، اظهار داشت: بشر امروز به علم مسلح شده اما خدا را فراموش کرده، در دنیای امروز بی رحمی، جنایت و سیاست‌کاری از حد گذشته و دلیل آن کمرنگ شدن تزکیه نفس است.
وی با بیان اینکه اگر بتوانیم روح خود را بر جسم غالب کنیم به مقام تزکیه می‌رسیم، افزود: روح کلی الهی اگر از سوی انسان به کار گرفته شد و نفس را سرکوب کرد انسان را از ملائکه نیز بالاتر می‌برد و یکی از راههای رشد این روح که منتج به تزکیه و تقوا می‌شود انس با خدا و اعتکاف است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تاثیر اعتکاف در خودسازی و تزکیه نفس، تصریح کرد: روزی خدا به معتکفان بدون واسطه داده می‌شود و خدا هر که را بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد، بنابراین مناجات، خلوت و انس با خدا رمز تمام مشکلات انسان است‌.
وی افزود: خوشبختانه در کشور ما سال‌ها است که موضوع اعتکاف از سوی جوانان مورد توجه ویژه قرار گرفته و باید این نکته را یادآور شد که یاد خدا می‌تواند به این جوانان بینش و بصیرت بدهد تا شیطان و دشمن روی تفکر و عمل آن‌ها تاثیر نگذارد.
میردامادی بر حرکت در مسیر تقوا تاکید کرد و گفت: در قرآن آمده است یهود و نصارا و آنهایی که به عقاید شما ریشخند می‌زنند را دوست خود قرار ندهید و در مقابل بر قدرت خدا و انس با او تکیه کنید تا مشکلات شما حل شود.
وی با اشاره به سالگرد وفات حضرت زینب (س) بیان کرد: حضرت زینب مکمل قیام امام حسین (ع) است، اگر قیام سید الشهدا بدون خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)بود شاید این قیام منتشر نمی‌شد اما سخنان دختر مکرم امام حسین (ع) بود که علم حقانیت و مظلومیت سالار شهیدان را برافراشت.
امام جمعه اصفهان با یادآوری سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: یاری خدا در این حادثه شامل حال جمهوری اسلامی شد و سقوط و نابودی نیروهای آمریکا در ایران که سبب شد کارتر بگوید هرچه دارید بگذارید و فرار کنید معجزه و درس عبرتی برای آمریکا شد.
وی افزود: آمریکا کشورهای مزدور و خائن را به جنگ علیه ایران تحریک می‌کند اما هیچکدام جرات چنین کاری را ندارند هرچند که اگر روزی این اتفاق رخ داد پیروزی از آن جمهوری اسلامی و نابودی از آن آمریکا و همراهانش خواهد بود.
میردامادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموزان، خاطرنشان کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب نسل سوم از نظر انقلابی از نسل اول کمتر نیستند که برتر نیزهستند اما آموزش و پرورش باید در تقویت روحیه انقلابی این نسل دین خود را ادا کند.
وی با تاکید بر اینکه اگر یک قدم عقب نشینی کنیم دشمن صد قدم جلو می‌آید گفت: در موضوع هسته‌ای ما از ابتدا گفتیم که به دنبال بمب اتمی نیستیم و در مذاکرات هم بر این موضوع تاکید کردیم.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: جوانان امروز ما که پدران آنها در مقابل دشمن ایستادگی کردند باید دراین عرصه نیز مقاومت کنند تا دشمنی‌های دشمن راخنثی کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر جنگ نرم صحبت از جنگ سخت نیز از سوی دشمن مطرح می‌شود، افزود: دشمن مدام از جنگ سخت و حمله نظامی  سخن می‌گوید اما بداند اگر این حرکت را انجام داد تو دهنی محکمی خواهد خورد.
میردامادی با اشاره به مذاکرات مسئولان سازمان حج و زیارت با حکومت سعودی خاطرنشان کرد: حجی می‌خواهیم که با عزت باشد نه ذلت، حکومت فاشیست سعودی باید به جنایات خود پاسخ دهد و در غیر این صورت باید تصمیمی گرفته شود که عزتمندانه باشد.

امروز برابراست با:


مرورگر شما قدیمی می باشد لطفا آپدیت کنید